Photobucket

SAHABAT

Thursday, October 15, 2009

"GERAM TAHAP GABAN "

Pepagi buta, sedang elok makan lepat pisang sambil baca metro tetiba aku terbaca satu berita yang membuatkan darah aku naik mendadak .. Eeiii..

Tinggal bayi atas kereta
Jemaah masjid gempar lihat si kecil lena berbungkus

"Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam kelmarin,jemaah masjid itu gempar dengan penemuan bayi lelaki dipercayai berusia sehari masih bertali pusat ditinggalkan atas but sebuah kereta."

Giler ke aper .. baby yang baru sehari lihat dunia dah kene tinggal kat atas but keter.. mak jenis ape yer.. BODOH... BANGANG.. BUAT MALU RAKYAT KELANTAN..

Aku.. kalo jumpa mak atau saper2 yang bertanggungjawab buang bayi ni.. memang aku tomoi dia banyak kali.
Nasib baik pemilik keter tu tengok.. kene dia buat tak nampak.. aku tak tau aper nasib baby tu.
Alhamdullillah.. baby tu selamat berada di Hospital Raja Perempuan Zainab II. Moga2 dia berada dalam keadaan sihat.

*Pemilik kereta itu seorang doktor warga asing (India), apa persepsi dia mengenai perkara ini ? Kene plak baby tu org melayu beragama ISLAM. KORANG FIKIR LAH SENDIRI !!!

*Kejadian itu berlaku setengah jam sebelum aku pi ke pangkalan chepa.. nak ke PC aku kene lalu di tempat kejadian itu ( Kejadian itu berlaku di depan Masjid Al-Sultan Ismail Petra, Kubang Kerian ) Kalo kebetulan bende tu terjadi depan mata aku.. memang kene lahh si pembuang tu

NASIHAT AKU :

Pada couple2 tu.. kalo nak bercouple tu biar igt halal haram, kalo desperate sangat kawen jer terus, ini.. biler terlanjur baru mengelabah, keta palow lutut.. pastu mula lah nak buat perkara bukan2. Binatang pun tau sayang anak, ini kiter yg ada akal fikiran.. adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. ..


No comments:

Post a Comment