Photobucket

SAHABAT

Tuesday, April 6, 2010

Kisah Troli

Sebenarnya aku nak citer bende ni semalam tapi aku tak tau nak start cam mana.. Well hari ni aku rasa nak sempoi2 jer nak tulisnya ( sebelum ni pun agak sempoi jugak kan ? ) Ceritanya begini :

Aku ngan Baby Thieya serta mak sedara aku pergi ke tesco, bukan nak shopping tapi nak bayar bil telefon. Ntah langkah kanan ke langkah kiri ke aku pun tak tau, tetiba ada pameran beserta jualan HP yg harganya consider murah GILER !!! hajatnya nak pi usha2 lah jugak tapi memandangkan cuaca yg very DA HOT aku mengcanselkan niat ku.. so aku terus mencari parking dalam basement. At first tu, aku nak cari parking yg dekat ngan entrance, kan selalunya untuk parents yg ada anak2 kecik tu.. tapi aku tgk semua penuh, selalunya dalam hari ahad gini sure tak penuh sebab time bebudak sekolah time keje kan.. so aku drive agak jauh sikit.. tetiba aku nampak ada lot parking kosong, agak dekat jugaklah ngan entrance, aku pun speed sikit lah takut keter lain rembat. TUP..TUP.. mak ai patut lah kosong rupanya parking tu dah penuh ngan troli, ada lah 4 -5 buah troli tersadai, ni mesti kes malas nak letak balik kat tempat asal. Habistu takkan aku nak merajinkan diri plak, aku teruskan driving.. selang 3 buah parking ada satu park yg kosong, aku pun memarkinglah keter aku. Lepas tu aku pun pegilah mensetelkan bil telefon tu. Sebab takder bende aper nak beli aku terus menuju ke car park. Setelah menghidupkan enjin, memasukkan gear reverse, aku mengundurkan keter aku perlahan-lahan. Tetiba... ALLAH.. aku hampir melanggar troli yg entah dari mana dtgnya, padahal tadi line clear takder troli pun, kalo ader pun sure aku alihkan dulu. Aku keluar dari keter , periksa kot2 ader calar ker, nasib baik takder aper2, aku usha-usha saper lah yg buat dajal tu, tp tak nampak org pun, musykil aku, takkan troli tu bergerak sendiri. Aku pun membawa troli tu ke tempat letak yg disediakan. Ada seorang lelaki kebetulan lalu di situ, aku tgk dia semacam jer.. tapi aku buat tak kisah lah, tetiba lelaki tu meminta maaf sebab anak dia yg tolak troli tu, adei !!! nak jugak aku tanya mana anak dia.. nak ku cubit2 jer.. tapi aku hanya mampu mengomel dalam hati jer.. Apa lagi nak dikata. dia dah minta maaf. Keter pun tak calar.

Pesanan aku, lain kali biler dah selesai shopping sila letak troli di tempat asal, bukan letak sesuka hati bukan main tolak2 gitu jer.. troli tu nak angkut barang bukan barang mainan yerr...

No comments:

Post a Comment