Photobucket

SAHABAT

Saturday, September 5, 2009

"Selepas Berbuka Poser"


Erk,, (nada kenyang yer ...) syukur Alhamdulillah, akhirnya aku berjaya menyempurnakan ibadah puasa aku yg ke 15.. wahhhhh lagi 2 minggu mau raye..heee.. bersandar di kerusi.. sambil2 meneguk air soya.. Hari ni umi masak best.. (apa punye surirumah la aku ni !!! ) ayam bakar madu..yummmmyyy.. ikan cencaru goreng, sup sayur, daging goreng dan my favourite.. puding caremel laa.. aku makan dengan lahap nya.. (perangai surirumah ini tidak patut diikuti ) Berbanding ngan hubby aku,, seems dia penat so makan pun dengan amat perlahan.. tapi bedal 9 gelas air soya.. woooooo.. kenyang ngan air soya.. sah malam ni mula lah "sayang... abg lapa lahh, ader makanan tak "? itulah common phase yg selalu gak aku dengar.. Mau tak mau terpaksa gak aku goreng burger ke.. buat roti ke.. takpun hidang kuih muih ...

Tapi malam ni giliran umah PIL plak.. so dalam seminggu aku akan menetap di sana.. kire bergilir2 lah.. em.. nak wak cam mana.. sebelah sana pun nak main ngan cucu gak.. sebelah sini pun (especially ayah aku ) nak 'gigit' cucu dia jugak.. jadi sebagai rakyat Malaysia yang mengamalkan demokrasi berpelembagaan aku pun decide nak bergilir2 ..seminggu di sini seminggu di sana..(macam 3 Abdul plak ) kebetulan plak, hubby aku cuti nya hari ahad.. so sabtu malam aku akan berpindah randah lah.. Penat ?? dah biasa . umah bukan jauh pun.. 5 min jer..


No comments:

Post a Comment