Photobucket

SAHABAT

Tuesday, November 17, 2009

Penghijrahan

Semalam, aku baca entry yang ditulis oleh cik cici (opps.. puan cici ) kiter.. Perpindahan = Berhijrah. Aku baca whole story dia..aku bg komen sikit.. Ci kater dia pun rindu kat kg halaman (kedah naa ) nampak nya cici lg kesian dari aku. Aku dah hidup di negeri kelahiran aku.. tapi dah kalut biler dah ader suggestion untuk berpindah. Yup.. hubby aku akan berpindah dan aku sebagai isteri harus mengikutnya. Cuma aku agak terkilan sebab terpaksa berjauhan dengan parents aku. Kelantan - Kuala Lumpur, kehendak tugas dan kerja laki aku menyebabkan dia terpaksa berpindah. Oh ya... FIY, hubby ku ni kerja dia sebagai penunggang kuda di Tengku Mahkota Kelantan Endurance Training.. Alhamdulillah since 3 thn dia bekerja kat situ, dia dah naik pangkat jadi assistant trainer. Mungkin kerana sifat dedikasi dan tanggungjawab dia terhadap keje dia, manager dia Karina D'villers mencdgkan agar hubby ku menimba pengalaman di Bukit Kiara. Katanya lagi, dia tidak mahu bakat yang ader pada hubby aku dipersiakan. Hubby bertanya adakah aku bersedia untuk berpindah ke KL sekiranya diarahkan..Aku tak tau nak kata apa.. secara jujurnya aku gembira sebab usaha dia diberi perhatian tetapi pada masa yg sama aku sedih.. sedih sebab terpaksa berpindah.. aku membayangkan yg aku terpaksa menyesuaikan diri di tempat baru yg semestinya menjanjikan suasana yg cukup berbeza, dan apa yg paling aku risau, adakah aku mampu menerima perubahan itu bersama bb thieya yg akan kubawa sekali. Semalaman aku berfikir, keadaan tempat baru aku, jiran baru, rumah baru, dan segalanya baru.. adeiii pening aku nak fikir.. tapi untuk kebaikan hubby aku dan semestinya untuk aku dan bb thieya, aku berharap agar penghijrahan aku ini mengajar aku agar menjadi lebih matang dan dewasa ...

p/s : ku macam cici gak.. byk bende nak pack.. pakaian aku dah berkotak2 tu tak masuk lg hubby ngan bb thieya, katil lg , almari lg, dapur lg, bla..bla..

5 comments:

  1. hihihi...waktu memula ci start pindah mmg ci bersumpah seranah dlm hati...tp, bila kita mula ingat benda yg baik2 kat tempat baru tu (cth mcm KL ada byk shopping mall, pusat kedai baby, ada byk kedai org kelate..teehehe) mungkin kita lebih mudah menerima perubahan...
    waktu ci memula pindah nogori sembilan, ci tgk kiri kanan; ada jusco, ada kedai mamak. Done. Kompom buleh hidup....hehehe....
    Kita simplify yg complicated, insyaallah, hati kita lebihh lapanggg (pesanan utk diri sendiri gak nih)
    Oh ya, saya la cik cici tuh...hehehe....

    ReplyDelete
  2. hehehhe.... nak try ikut cam cici.. fikir yg indah2 hehehhe... tapi sure miss nasi kerabu, nasi berlauk makcik depan umah

    p/s boleh import makcik tak ?? jadi tukang buat nasi kerabu and nasik berlauk kat kl nanti

    ReplyDelete
  3. eh...eh..kak long kne pndh kl ko? xthu pn..ble kak long?

    ReplyDelete
  4. hehehe... Insyallah.. kene tanya abg judin tuhh

    ReplyDelete
  5. welcome to KL..yang serba serbi nak cepat...nasib la kampung suamiku kat KL kalu ader pilihan lain balik kg ku..memang lagi best.

    ReplyDelete