Photobucket

SAHABAT

Thursday, June 10, 2010

Kurma oh Kurma


Kenapa aku titlekan 'Kurma' ? Puasa dah tak lama so aku nak promote la kurma ni.. Pun bukan gak,. Jadi apa ke halnya.. Oklah secara ikhlas dari lubuk hatiku yg suci ni, aku akan buat satu pengakuan, 'AKU TAK PERNAH MAKAN KURMA DAN AKU TAK SUKA MAKAN KURMA'. Ehhh... ni tak tipu dan bukan gimik semata-mata. Korang kene caya gak ekk.. plz... buat mata berkelip sebanyak 30 kali.
KENAPA AKU TAK SUKA KURMA ?
Entah.. aku pun tak tau kenapa,tapi apa yang pasti setiap kali time buka posa, aku sorang2 jerlah yang bedal kuih. maybe sebab rasa kot.. pun bukan gak..sebab aku tak pernah rasa.. TAK CUTE ? Apa kaitan plak, lari dari tajuk ni..
SO KENAPA AKU NAK TULIS PASAL KURMA ?
Aku nak bgtau.. Finally, semalam bersamaan 9 Jun 2010, baru lah aku tau betapa nikmatnya buah kurma ni. Siap bedal 10 biji lagi tau..kes excited sangat la ni. Aku pun tak tau cam mana tergerak hati aku nak makan kurma ni. Cuma pada waktu itu, perut aku lapar sangat, tapi takder selera nak makan nasi. Biskut plak takder.. so aku godek2 kat peti makanan, hanya ada kurma. Jadi aku main sambar jerlah. APA YANG AKU RASA ? Wow ..lebih sedap dari cadburry coklat, dari sebiji aku 'up'kan 2 biji akhirnya goes to 10 biji.. Umi aku geleng kepala " Alahai , umi simpan kurma tu buat buka puasa sunat nanti ".. "Takperlah umi.. ni first time along bedal kurma ".. Umi aku geleng kepala ..tak tau nak kata apa lagi
Just now .. dalam2 aku menulis blog ni, aku baru terbaca yang kurma adalah salah satu sources untuk menambah susu instead of pegaga, soya, etc.. memang sebelum ni aku pernah baca tapi hanya sepintas lalu jer. Jadi aku telah membuat satu kebaikan untuk anak aku, makan kurma untuk menambahkan susu badan, so thieya toyiee akan dapat susu yang secukupnya.

1 comment:

  1. tu lan.. kan da rugi stengah abda xrase nikmat nye buah kurma. hhihi bulan pose ni mkn kurma tuk buka pun cukup hihihi

    ReplyDelete