Photobucket

SAHABAT

Thursday, June 3, 2010

bebelan di pagi hari

Dulu aku igt lagi waktu zaman mula2 internet ada kat Malaysia... kirenya sesaper yg boleh menguasai internet memang tabik spring la.. kalo umah sesaper ader internet memang jadi port lepak sebab nak tgk gamak nya internet tu berfungsi.. Dulu mula-mula internet ni diperkenalkan takder takdernya broadband, streamyx, wifi, hot spot ke. Yang ada cuma dial up connection tm net, aku igt lagi time tu security cukup rendah al-maklumlah baru2 lagi, username ngan pass boleh share ramai2, kekadang tu amik yang saper ntah.. gunalah sampai kene bar.. time tu plak cyber cafe tumbuh bagai cendawan, plak tu service dia memang mahal giler la..

Mula-mula aku dapat internet tu.. first thing yang aku buat ialah buat email.. Ceewaahh punyalah bangga ada email.. kalo tulis dalam autograph ke sure letak email address, menyampah aku... Pehtu biler dah rasa terer sgt , mula lah berjinak2 ngan MIRC ataupun Internet Relay Chat.. Tak kisah berjam2 ngadap PC, tido pun tak tak cukup, siap berebut dengan adik lagi.. nak tergelak pun ada.. apertaknya.. ada gaduh2 lagi dalam MIRC tu, war script la , ada pangkat lah , ada channel lah.. ish memang kalo cerita 7 hikayat tak habis lagi.

Nowdays, ahaks, macam buat karangan plak,internet adalah satu keperluan, pendek panjang kater semua org ada internet. Ada broadband, ada WiFi ada Hot Spot, nak pakai streamyx pun boleh. Facebook.. semua org ader.. yang sekecik kecik sampai yg dah tua.. tu tak masuk lagi tweeter, blog , myspace, dan entah aper2 lagi. Cuma satu jer aku nak remind.. cewaahh macam duta internet plak.. manfaat kan internet dengan sebaik mungkin dan............ yg ni penting ni untuk ibu2 termasuk aku la, internet, internet jugak..jangan sampai keluarga terabai.

No comments:

Post a Comment