Photobucket

SAHABAT

Thursday, July 15, 2010

RM 350 jer...

Hik2.. rasa malu plak nak tulis n3 ni tapi baik share jugak kan..

Cam ni.. aku kan tgh survey keje.. survey punya survey aku tgk lah satu jawatan ni 'sebagai kerani' kat sebuah syarikat construction. Ada gak mention keje cam mana.. angkat phone, filing dan typing surat. Bila attend interview akan buat test typing. So aku kira boleh lah kalo dalam bab2 ni. Rasa cam berminat, jadi aku pun call lah..


Kerani (i guess) : Selamat petang, syarikat ***

aku : Selamat petang.. cam ni saya ada terbaca job advertisement dalam ******.com
Jadi saya nak tanya.. berapa gaji yang di tawarkan..sebab tak mention dalam
advertisement tu

kerani : Em.. Rm350 ( nada perlahan )

aku : Tak dengar lah.. berapa ekk ?

kerani : Rm 350 ( sedikit kuat.. tapi aku dapat dengar ) Sebab keje tak banyak kan..

aku : Oh..gitu.. kalo begitu takperlah.. Assalamualaikum..

...................................................................................................................

Hik2.. aku rasa patut ke aku gelak ke aku terkejut ke aku pengsan.. Yerlah aku tau lah cost of living kat kelantan ni rendah tapi jgn lah sampai down sgt gaji tu.. RM 500 aku boleh consider lagi.. RM350.. aku bayar keter aku jerlah.. hik2..

Aku bgtau kat incik hubby aku..incik hubby aku kata "tak payah lah yang.. RM 300 tu pun dah duit minyak.. mana nak makan lagi.. awak keje nak ringankan beban saya.. tak pasal jadi beban plak ".. yerlah incik hubby ku..

2 comments:

  1. klu saye pun jd cmtu gak.. xdgr..bile dgr tu fuhhhhhh pikir la sendri 350??? cuku p ke

    ReplyDelete