Photobucket

SAHABAT

Wednesday, January 6, 2010

Maaf.. Sorry.. Forgive Me...Apology

"Sorry bang, sorry la, maafkan saya ek, Please forgive me (lagu bryan adams) dan macam -macam phase untuk meminta maaf dan memohon kemaafan. Dari pelbagai ayat hingga ke pelbagai nada, ada buat nada manja, ada buat nada selamba dan ada yg tak bernada (baca teks kot ).

Ada person yg suka minta maaf secara direct, means tidak ader kias-kias, paling koman pun time2 nak minta maaf disertakan dengan bunga (bagi couple) coklat ke makanan ke.. Ader juga yg tak sebut maaf..sorry.. tapi volunteer nak bantu org tu.. bukan membodek.. usually in this case.. suami isteri ke.. parents dan anak, bukan takut nak minta maaf tapi tak berapa confidence.. yerla kalo say sorry,takut kene leter plak, maaf belum tentu terima ke tak.. at least kalo tolong2 sapu sampah ke, masak ke, angkat baju ke.. bole reduce la marah tu..

Ada yang meminta maaf sekadar untuk menjernihkan keadaan, tidak mahu ada yang bermasam muka,walaupun hati masih sakit. Ada yang menerima kemaafan itu sekadar untuk menyedapkan person yg buat salah tu.. yerlah "sedangkan nabi ampunkan umat" (ayat famos untuk memujuk untuk minta maaf) mau tak mati akal.

Bagi aku.. selagi aku rasa aku boleh memaafkan seseorang itu.. aku sedia memaafkannya.. cuma biler kesalahan tu besar.. maybe akan lambat sikit proses untuk memaafkan tu yerlah nak ilang rasa marah.. nak calm kan diri lagi.. tapi aku akan maafkan juga..cuma dah expired lah..




No comments:

Post a Comment