Photobucket

SAHABAT

Sunday, January 3, 2010

Welcome 2010, sayonara 2009

Wes.. Rasanya tak terlambat lg nak ucap "Happy New Year" pade semua blogger.. well sorry sebab lama tak berbelog ni.. lots of work to do.. kebetulan plak kene stay kat umah mak mentua memang lost connection ler. Sebenarnya banyak bende yg nak tulis tapi tak tertulis, sampai hang dah kepala otak ni.. yerlah biler ader idea ,takder tempat nak luah plak, dah lama-lama terkumpul mestilah hang kan, heheh nasib baik tak biol.. kalo tak kesian laki aku dapat bini 3 suku.

Well.. sepanjang 2009 ni banyak sgt kenangan manis, pahit , payau ,masin, kelat dan sama waktu dengarnya tetapi kenangan yg memang aku tak boleh lupa kan ialah saat2 aku menjadi mama kepada Nurul Athieya Khalieda. Masih terbayang di kepala otak aku, saat2 aku menghadapi akhir kehamilan, kesakitan dalam kontraksi dan akhir sekali menatap mata anak ku.Lahirnya dia, maka bermula tanggungjawab aku sebagai seorang ibu dan isteri. Terlalu byk cabaran yg aku terpaksa hadapi, maklumlah new mom.. byk bende kene belaja. Tapi aku percaya, semua bende ni mematangkan hidup aku. Sekarang bb thieya 9 bulan, lagi 3 bulan dia akan menyambut harijadi nya yg pertama, terlalu cepat masa berlalu, rasanya seperti semalam aku mendukungnya, mengdodoikan dia.. Sekarang, dia semakin aktif.. sudah boleh berdiri, merangkak dengan lajunya, menyebut beberapa perkataan , mama, apapa, nakkk, emeyy, pandai bertepuk tgn, melambai tgn , mengeleng kepala, mengangkat tangan biler namanya disebut, dan setiap hari aku menerima pelbagai kejutan darinya.. Aduhai anak mama...Semoga dia menjadi anak yg pintar dan sihat pada tahun 2010..amennn

Azam aku di tahun 2010 :

1.Menjadi super mama and super wife
2. Membantu meringankan beban suami ku.. of course have to work

Apa azam korang plak ekk ??





2 comments:

  1. azam saya nak jadi seorang yang rajin sebab saya seorang yang malas macam afiq juga afan..hik(tetiba)

    ReplyDelete